iOS

iOS 리젝 대응하기

dev_beom_12 2022. 2. 17. 10:08
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근 2년간 50개 가까이되는 업체 앱을 App Store 심사에 통과시키면서 경험한

다양한 리젝 사유를 정리해 보았습니다.

 

1. Guideline 4.8 - Design - Sign up with Apple

Your app uses a third-party login service, but does not offer Sign up with Apple. Apps that use a third-party login service for account authentication need to offer Sign up with Apple to users as an equivalent option.

Next Steps

Please revise your app to offer Sign up with Apple as an equivalent option for account authentication.

 

로그인/회원가입 페이지 내에 카카오톡, 페이스북과 같은 타사 플랫폼 로그인 서비스를 사용중일 경우에는

AppStore에 앱을 배포하기 위해서 무조건 애플로그인을 붙여야한다!

 

1. 한글 문자 포맷

 Apple로 로그인,  Apple로 가입 또는  Apple로 계속하기

2. 공식 가이드 라인

https://developer.apple.com/design/human-interface-guidelines/sign-in-with-apple/overview/buttons/#creating-a-custom-sign-in-with-apple-button%E2%80%8B

 

 

2. Guidline 5.1.1 - Legal - Privacy - Data Collection and Storage

We noticed that your app requires users to register with personal information that is not directly relevant to your app’s core functionality. Specifically, the following fields or actions are required but do not appear to be directly relevant to your app’s core functionality:

- Date of birth
- Gender

Next Steps

To resolve this issue, please either remove all required fields that are not relevant to the app or make those fields optional. Information requested during registration must be relevant to the features the app provides.

Please see attached screenshot for details.

 

위 사례는 회원가입시에 앱에서 수집하는 생년월일, 성별에 대한 필수 수집 항목을 수정해서 제출하라는 애플측 리젝 내용이다

애플에서 개인정보 수집관련 리젝이 생긴경우 대부분 필수 항목이거나 PASS와 같은 개인인증에 대해서 리젝을 하는 경우가 많다

이럴 경우에는 되도록 선택사항으로 항목 필드를 변경하거나 수집을 하는 이유에 대해서 법률적인 정보와 사유를 잘 정리해서

제출을 할 경우 검수자의 역량에 따라 통과시켜주는 경우도 존재한다.

 

 

3. Guildeline 2.3.10 - Performance - Accurate Metadata

We noticed that your submission includes irrelevant third-party platform information.
Specifically, your app includes Google Play references at the bottom of the screen.
Referencing third-party platforms in your app or its metadata is not permitted on the App Store unless there is specific interactive functionality.

Next Steps
To resolve this issue, please remove all instances of this information from your app and its metadata, including the app description, promotional text, What's New info, previews, and screenshots.
If you think we've misunderstood your app's functionality and how it interacts with third-party platforms, please reply to this message and provide additional information.

Resources
See guideline 2.3.10 to learn more about relevant information to include in apps and metadata on the App Store.

 

하이브리드 앱을 개발할 경우 웹 사이트내에 앱 설치 경로를 노출하거나 Android, iOS 아이콘을 특정 위치에 달아 넣어

사용자가 앱을 설치하도록 유도하는 것을 볼 수 있다.

이런 경우 애플에서는 타사 플랫폼 (구글 플레이 스토어) 노출을 굉장히 민감하게 여기기에 메타데이터 관련 리젝을 통보 받을 수 있다.

사례중에 쇼핑몰 하이브리드 앱 내에 상품 리뷰 게시글 속 사용자가 들고있는 휴대폰이 안드로이드라는 이유로 리젝을 하는 경우도 있다

 

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